Don´t dream your life, live your dream

Fragment från två liv

Publicerad 2013-11-21 11:17:20 i Allmänt,

Var på en föreställning igår med familjen på Lätting i Gävle, en föreläsning med Håkan Hemlin och Jacob Gordin.
Kan säga att den handlade om en kaotisk uppväxttid, som inte tagit vändning förens dom kommit in i medelåldern.
Problematiken med nedvärderande syn på ADHD och damp som leder till utanförskap.
Självupplevda berättelser om drogmissbrukets kaotiska konsikvenser, om självbedrägeri och sveket mot deras nära och kära. Var mycket mörk, men tack och lov även ljusa partier inlagda mitt i föreställningen. Särskillt som båda idag har hittat riktningar i livet. 

- Jag tyckte att man kände igen mycket från det dom berättade. Har själv en pappa med alkoholmissbruk.
Så det var intressant att lyssna på. Tror ingen i publiken gick hem oberörd efter gårdagskvällens så kallade smygpremiär. 
Kan rekomendera denna föreställning för både unga och vuxna. Tror det skulle vara bra för alla egentligen att få höra. Även om man inte har någon bekant som har drog-/alkoholmissbruk. Kanske även kan hjälpa unga som börjar hamna fel i livet. Att det finns hjälp att få! 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Jag heter Emelie och bor i Gävle tillsammans med min sambo och våra små hårbollar. Min blogg handlar mycket om min vardag, mina vänner, familj och mina mål och framgångar i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela