Don´t dream your life, live your dream

Får man fler läsare om?

Publicerad 2013-09-25 17:16:00 i Allmänt,

För att lyckas med att få många läsare, tror jag att det är viktigt att skriva en rubrik som lockar och att det matchar innehållet och att inlägget blir lite personligt och att man uppdaderar regelbundet.
Jag gillar att gå in på bloggar dagligen, men vill också ha ett nytt innehåll.
Jag tror även att bilder, många bilder, personliga och bra bilder gör att det blir roligare och läsa.

De allra flesta bloggar är sådana som handlar om själva bloggaren. Man kan kalla dem för personliga bloggar, vardagsbloggar eller dagböcker. Det är bloggar som helt enkelt handlar om skribentens liv.

Sen tror jag att vissa läsare väljer bloggar efter intresse, kanske man tycker om att läsa om smycken, mode, make up, resor mm i den personliga bloggen och sen kanske man inte ska skriva långa uppsatser utan bild, för då kommer ingen orka läsa.

Det lönar sig att vara generös. Har du en bra idé eller tanke, så skriv det! Men tänk först och skriv sen!
Tankar och frön till uppslag behöver syre för att gro, så gör ditt innehåll enkelt att förstå och dela med andra. Varför följer man din blogg? För att du ger bort det bästa helt gratis
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Jag heter Emelie och bor i Gävle tillsammans med min sambo och våra små hårbollar. Min blogg handlar mycket om min vardag, mina vänner, familj och mina mål och framgångar i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela