Don´t dream your life, live your dream

Hundmassage

Publicerad 2013-11-21 15:09:31 i Allmänt,

Ville bara tala om att massagen gick väl bra. Han var ju inte alls glad att komma in dit. Påminde för mycket om vetrinären och han trodde väl att vi skulle in och klippa klor eller göra något annat läskigt, Så han var jätte upp jagad och kunde inte vara stil och sprang och gömde sig hela tiden. Men då förslog hon att vi skulle prova vibrations övningen på 13 minuter. Är en "soffa" med vibration som hjälper hunden att slappna av. Efter dom 13 minuterna ville han bara sitta på den där "soffan",när han var lite lugnar så fick hon känna igenom honom. Hon fann inga fel eller streckningar, han var en frisk hund och inte några problem med höfterna som jag började tro ett tag. Men han var lite spänd i ryggen och staffar brukar få korta muskler som en body bilder. Så jag fick ett papper på stretch övningar som jag ska prova på att göra på honom (om han går med på det, får göra lite i taget) MAX 2 ggr i veckan. Man får inte strecha hunden för mycket för då streckar man ut musklerna och då går dom inte tillbaka igen. 

Så idag ska vi dit och hälsa på igen, mamma ska få följa med också. Bara så han får se att det inte alls är något farligt ställe. Bara sätta oss en stund så han slappnar av. Sen gå hem ! För på tisdag har vi fått en tid för vibbträning igen :) Så det känns jättebra att han inte har några problem i höfterna. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Jag heter Emelie och bor i Gävle tillsammans med min sambo och våra små hårbollar. Min blogg handlar mycket om min vardag, mina vänner, familj och mina mål och framgångar i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela