Don´t dream your life, live your dream

5 2 Recept

Publicerad 2013-10-10 17:57:00 i Mat/Recept,

250 KCAL – KYCKLINGKLUBBA MED SOCKERÄRTOR

5 2 diet recept, 5 2 dieten recept, 5:2 dieten recept, 5:2 recept, 5-2 diet recept

 

Kycklingklubba med Sockerärtor - 250 kcal 

  • 200 g ( ca 2 st) Kycklingklubbor (220 kcal)
  • 80 g Sockerärtor (30 kcal)
  • Citronzest (rivet skal)
  • Salt
  • Peppar
  • Chiliflakes
  • Paprika

1. Sätt ugnen på 200 grader grill.2. Krydda de tinade kycklingklubborna med salt, peppar, paprika och chili. 3. Lägg i en ugnsfast form, stick in en termometer närmast benet och skjutsa in i ungen. 4. Kycklingen är klar vid 85 grader. 5. Stek på sockerärtorna och strö över lite citronzest. Njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Jag heter Emelie och bor i Gävle tillsammans med min sambo och våra små hårbollar. Min blogg handlar mycket om min vardag, mina vänner, familj och mina mål och framgångar i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela